Service og garanti

Vi befinner oss sentralt i Horten og utfører både store og små tjenester som renovering/rehabilitering/oppussing av store og små bad-kjøkken-vaskerom og også diverse service og reparasjonsarbeider som f.eks. wc, kraner, varmtvannsberedere etc. så langt dette lar seg gjøre.
Vi kan også bistå deg med bestilling av baderomsutstyr og tilbehør etc. samt gi deg god rådgivning /tips og smarte løsninger på veien til ditt drømme bad,kjøkken og vaskerom.

Vårt mål er at du som kunde skal kunne føle at du har blitt ivaretatt og fått den beste servicen fra start til slutt .

Hva kan du som kunde forvente å motta av slutt-dokumentasjon fra oss når et nyoppusset våtrom ferdigstilles?
Myndighetene, gjennom byggeteknisk forskrift (TEK10/17) setter krav til FDV dokumentasjon – en såkalt FDV-instruks.
Med FDV menes Forvaltning, Drift og Vedlikehold.

Takstbransjen og forsikringsselskapene stiller også forventninger til en ryddig og god nok dokumentasjon av arbeidene som er utført – gjennom bruken av Norsk Standard 3600.

Følgende innhold i sluttdokumentasjonen (FDV) for et komplett nyoppusset våtrom:

– Engasjerte firmaer.

– Utførte arbeider. Kortfattet beskrivelse av disse (står som regel beskrevet i prisoverslag/tilbud og da med revidert/forandringer i etterkant hvis det har blitt forandringer under prosjektet).​

Drift/daglig bruk: -Hva må brukeren passe på, for eksempel innstilling av termostater, styring av ventilasjonsvifte og lignende.

Vedlikehold: -Oversikt – hva krever vedlikehold. Hvor ofte og på hvilken måte. For eksempel hvordan rense sluket.

Produktoversikt:
Produkter og materialer som er benyttet, og leverandører / produsenter av disse. For eksempel hvilken type våtromsplater og membran som er benyttet hvor, og hvem som er leverandør eller produsent av disse varene.
Dokumentasjon i tiltaket. Offentlige dokumenter v/ søknadspliktige tiltak, kopi av kontrakt, tegninger, bilder, evt. rapporter, sjekklister, teknisk brosjyremateriell.

Innholdet er i tråd med anbefalingene i Byggebransjens våtromsnorm (BVN).
Innholdet skal tilpasses omfanget av de utførte arbeidene, og derfor kan innholdet i punktene variere fra prosjekt til prosjekt og størrelse.

Vi sender også ALLTID inn FDV dokumentasjon til boligmappa.no som fungerer som boligens servicehefte, hvor dokumentasjonen følger boligen.
Denne dokumentasjonen er med å øke boligens pris ved en eventuell takst/salg.

Hvis du skal pusse opp badet, vaskerommet eller kjøkkenet ditt lønner det seg å planlegge med rørleggeren før prosessen startes opp. Med de erfaringer vi har kan vi bistå med alt fra planlegging til komplett, ferdigstilt prosjekt. Vi kan hjelpe med å finne en god løsning etter ditt budsjett eller bidra med å få drømmebadet til å bli en virkelighet. Ofte kan en ide bli enda bedre med små tips og råd fra oss, og som kan løfte prosjektet enda mer. Det viktigste for oss er at du som kunde får den beste og mest lønnsomme løsningen både teknisk og estetisk levert med 100% kvalitet.

<< Fordelen med å kjøpe produkt og montering av rørleggerfirma, ​er at ansvarsforholdet er avklart >>

Er det feil på produktet vil rørleggeren kontakte sin grossist, som igjen kontakter sin produsent. Kjøper du VVS produktene på egenhånd, må du selv ta ansvar for all reklamasjon ifht disse produktene. Det kan fort ende med å bli en møysom prosess. Rimelige VVS produkter og mangel på faglig kompetanse kan fort resultere i kostbare vannskader. En annen fordel er at det er tidsbesparende å få varene levert av rørleggeren i en hektisk hverdag.
Hvis du som forbruker skulle ha kjøpt for eksempel en servant et annet sted og det er en skade på servanten må du selv ta ansvar for alt av reklamasjon og rørleggeren må komme tilbake når du har fått ny vare. Hvis du velger å handle gjennom oss som rørlegger og vi oppdager skade så fikser vi alt ifht reklamasjon og du trenger ikke bli innblandet eller gjøre noe som helst.
Før man velger å handle inn selv bør man tenke igjennom alle konsekvensene.

Dersom du likevel ønsker å kjøpe varene selv og ønsker at vi som rørlegger skal montere dette for deg, må du selv sørge for dokumentasjon som bekrefter at produktene er teknisk/Sintef godkjent og egnet for bruk i Norge. Og igjen har du selv ansvaret for all reklamasjon.

<< Handler du via rørlegger, ​har du fem års garanti på produkt og utførelse >>

Har du noen flere spørsmål?

Hvis du har noen flere spørsmål er det bare å ta kontakt med oss i dag, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan!